Pagini

luni, 23 decembrie 2013

Spune, iubito


Spune-mi, iubito, o vorbă frumoasă,
Chiar dacă nu are legătură cu mine,
Poţi să baţi câmpii cu verzi şi uscate
Sau despre imperii căzute-n ruine

Important este să-ţi aud glasul,
Cu susurul apei ce curge la vale
(Ultima dată eram pe un deal
Iar tu îţi mişcai şoldul agale)

Intrase-un stejar în ritmul de treamăt,
Norii se uitau la tine uimiţi
Primisem poveţe de la mulţi filosofi
Dar mie nu-mi păsa de mă minţi

Şi nici n-ai făcut-o, te văd tot acolo
Citeşti dintr-o carte cu-n trist zodiac,
Dar eu ştiu că vremea-I legată
Şi chiar pentru moarte găsi-vom un leac

Până atunci strânge dorul în palmă
Cum ştie albina să fabrice miere,
Întinde pe iarbă trupul alb drept prosop
Şi ne-om sătura doar cu mere.

Stropi de sudoare vor curge  la vale
Îngerii răi vor fi loviţi de orbire,
Tu vei fi buburuză cu aripi de noapte
Iar eu m-oi pregăti să-ţi fiu mire.




Niciun comentariu: