Pagini

sâmbătă, 14 decembrie 2013

Aluatul fariseilor


Am frământat de câteva ori
Pâine
Şi mi-a plăcut cum se umfla coca,
Iar mirosul îmi desfundase nările
Încât amuşinam poftele
Ca văduva neagră.

Ce bine dădea în poză
Mersul lor ţanţoş,
Ce artă aveau în ascunderea gunoiului
Sub preşul altuia,
Iar la minciuni,
Ei înşişi credeau mai mult
De sută la sută
Din palavre.

Unii aveau bilete de intrare
În rai,
În fiecare buzunar
Şi multor femei le-au gustat fructul
Înainte de coacere
Demonstrând că albul e un negru
Decolorat pentru atingerea perfecţiunii.

V-aş zice şi eu să vă feriţi
De aluatul lor,
Dar mi-e teamă că s-au stilizat
Şi îl pun în grâu
Înainte de-a ieşi făina din moară.

Moara e a lor
De mai multe secole
Şi o repară numai
În preajma revoluţiilor
Colorate de la caz la caz:
După dorinţa clientului
Iubitor de gogoşi
Cu aluat.


Niciun comentariu: