Pagini

joi, 4 aprilie 2013

Biografie cântată geometric


Am coborât şi azi spre câmpie
Zburând doar cu ochii pe geam,
Viaţa e-n bumbi, ca sânul sub iie
Şi nu am mai plâns, doar gemeam.

Ţopăiam cu privirea în timp
Ca un vechi şi-încercat Ducipal
Fără teamă, înghiţeam anotimp
Preferând numai creasta de val.

Piereau mulţi în dreapta şi stânga
Cum se întâmplă oricând la război,
Când se preface în abur şi stânca
Şi dispare ca fulgu-n noroi.

Nu era viaţa mea, era de-împrumut
Luată din cărţi şi poveşti cu final
Şi am scimbat pe-un nou azimut
Însuşindu-mi finalul banal

În care voi merge pe strâmta cărare
Fără aplauze în cor sau surdină
Armăsarul să-l dau pe asin. Călare
Şi modest, să fie huiduit fără vină.

De va fi cândva tâlhărit
Vreun fugar sau slaba femeie,
Nu-mi va păsa rasa şi în ce rit
A văzut prima dată scânteie.

Îi voi lua spre alba lumină,
Singura prin care ieşi din impas
Şi te întoarce în sfânta grădină
Perfectă ca cercul ieşit din compas. 

Niciun comentariu: