Pagini

marți, 20 noiembrie 2012

Regele Lear



Afurisită ceaţă
Şi nesimţită ploaie,
Prostie cu duiumul
În capul celui care a zis
Că nu te încălzeşte
Plasa de prins peşte.

Mă încălzesc amintirile
Mai repede decât lemnele
Din cămara de sus.

Ce viaţă anostă am dus
În sala tronului,
Ce amorţeli suportau bătrânele buci
Şi coloana vertebrelor
Când eram în puteri.

Chipuri inumane
Îmi zâmbeau a linguşire,
Iar eu le întorceam faţa regească
Mai ştearsă decât
Tăietura
De pe moneda zarafilor lacomi.

Ce fericit sunt
Că am putut să dau tot.

Bate vântul,
Lovesc săgeţi de gheaţă,
Se apropie lupii,
Lângă urechi
Fâlfâie aripi de corbi
În timp ce sufletul
Stă liniştit
În acelaş loc
Ca în ziua veche
Când mi s-a spus :
Eşti Regele Lear
Şi aşa vei fi numit
Până la venirea mea
În slavă.




Niciun comentariu: