Pagini

luni, 1 octombrie 2012

Amintiri din octombrie



Totdeauna primeşti ce astepţi,
A zis vuplea, când era înţelepată,
Fiindcă pe vremuri mergea pe la şcoală
Chiar dacă mai sărea câte-o treaptă.

Noi copiii cuminţi o pândeam
Prefăcându-ne că nimic nu vedem
Dar tresăream cu fiece pas
Să simţim de primim un îndemn.

Abia ştiam să merg pe atunci
Eram morăconos şi greoi - ca un urs,
Cum nu mi-aruncase nici-o privire
Eram gata să declanşez placa plâns.

Aş fi suspinat sau oftat până azi
Plin de pofte şi aspru colos:
Un fel de începe şi nu ajunge vreodat -
Ionică cel prost şi fără folos.

Dar azi am primit mesaj din pădure -
E cald şi vulpea ar vrea să adoarmă
E Lună plină, zice, ca dorul de mine
Iar dacă mă duc nu mă ţine la vamă.

Zice că-mi dă ce n-a dat nimănui,
Îmbrăţişări ca la propri ei pui.
Am prins curaj şi-am vrut s-o sărut
Dar ea tocmai urcase poftele-n cui.

M-am căţărat după ele, n-aveam ce face,
Dar ghinioanele se prinseseră bine,
I-am pus piedici şi s-a supărat,
Dar a căzut exact, exact peste mine.

Niciun comentariu: