Pagini

miercuri, 6 iunie 2012

Sfântul Nicolae Della Rohia



A fost la început un evreu ca toţi evreii,
Dar pentru că exista un plan secret
Scris chiar de Iahve pentu el,
I s-a dat numele Moise
Şi ielohiştii, iahvişti, deutronomiştii şi alţi preuţi
I-au scris o biografie care  începea cu
Eu te-am născut,
Eu te-am ales,
Eu te salvez.

Dar s-a întâmplat cu poporul
Ce se întâmplă cu oricare gloată:
Nu-şi mai recunoaşte tăticul
Şi o ia peste arătură
(Dar cade, nu glumă).

La o vreme,
Şi ea sorocită,
S-a născut unul, Nicolae.

Ce faci, bă jidane,
L-a întrebat un procuror bolşevic,
Fără carte, fireşte,
Nu vrei să-l torni pe legionaul de Noica
Care ar fi mâncat jidani ca tine la desert?
(La ei curgeau cacofoniile ca Dunărea la Cazane,
Adică făceau clăbuci la gură).

Nu poci, domn procuror,
Că nu sunt dihor
Şi m-anvăţat Tora
Să nu spun altora
Ce mi-a spus un frate
Chiar pe înserate.

Şi aşa a ajuns Nicolae la puşcărie
Că a vrut Iahve să-l întâlnească
Cu mai marele peste Moise
Şi sî-l boteze creştin român.

Şi s-a cununat cu înţelepciunea
În templul veşniciei.

Niciun comentariu: