Pagini

joi, 12 aprilie 2012

Paște îmbrăcat în verde

Se îmbată copacii de lumină,
Curg râuri verzi pe alei,
Chiuie păsările nebune
De împreunare,
N-au cuiburi, dar visează urmași.

Lumea e cu susul la loc,
Nordul arată tocmai ce trebuie,
Ce-a fost verde, verde rămâne,
Nimeni nu se poate opune
Chemării spre cer.

Piciorul drept care cădea în păcat,
Stângul care aluneca pe cărare
Nu mai zdrobesc uscatele crengi,
Verdele copt, verdele copt
Domină zarea.

Am visat cândva o câmpie vopsita în verde,
M-am trezit dimineața
Și era lângă mine,
Mă chemau la dans paseri cunoscute,
Îmi știau numele,
Îmi urmau pașii.

Trezește-te, Prințesă,
(Nu chiar acum,
Când vei simții verde pe pleoape),
Scaldă-te în verde de viață,
Vin paștele
Și știi deja unde și cum
Va trebui să-l serbezi.

În cămara de sus a verdelui
Domnul așteaptă
Să ne spălăm picioarele
În ape luminate de verde.

Roșul a fost partea lui,
Aleluia.
Nouă ne-a dăruit verdele.
Și din nou: aleluia!

Ce frumos ți-au înverzit ochii,
Iubito.


Niciun comentariu: