Pagini

joi, 15 martie 2012

Socrate către curtezana favorită


Nu te atinge de mătrăgună,
Iubito,
Îți vor mirosi mâinile
A neputință,
Inima își va ieși din matcă
Iar mintea nu va mai funcționa în zig-zag
(E singura rază care se coboară în perpendicularul
Țărânii).

Ferește-te de un singur gând,
Nu va face pui niciodată.
Mai caută pe colțul pernei
Sculptura în puf
Lăsat de te trupul meu adormit
Și vei afla răspuns
La mișcărea planetelor
În jurul Luminii.
Astfel se găsește
Desăvârșirea
Mișcării spre sine.

Șieu am am privit în zare
Pocalul gâlgâind de cută:
Doar forma vasului scăldată-n proporții
Avea logică.
Dacă sorbeam ajungea pe tronul
Dreptății doar golul.

De se va întâmpla
Să te întrebe cineva cum am fost,
Trimite-l la prietenul Plato,
El îi va spune că întrebările mele
Miroseau a anafură
Nu a moarte.

Niciun comentariu: