Pagini

duminică, 25 decembrie 2011

Doină de sărbători

Chiar și mâine-i sărbătoare
Și-am să plec peste ogoare
Să bat dealurile-n lat
Ca să mai scap de-un oftat.

C-am avut o fată mare
Și-am pierdut-o pe cărare
Eu ziceam că e frumoasă
Iar ea mă-ndemna la coasă.

Mie munca mi-a plăcut
Dar numai la început
Cum da ceru-n asfințit
Mă și gândeam la iubit.

Dar acum că e Crăciun
Nu-mi a bună, ce să spun,
C-am rămas singur în câmp
Și oftez de parcă-s tâmp.

De mi-ar zice careva
Ca să spun și eu ceva
Că, adică ce-mi doresc,
Aș striga că vă iubesc

Şi vă doresc zile multe
Ca oițele pe munte
Și să aveți mușchii tari
Cum au șapte armăsari.

Să vă curgă viață-n vine,
Să aveți hambare pline
Să vă iubească nepoții,
Din țară să plece hoții.

Un comentariu:

Unknown spunea...

... şi s-avem habar de noi
să nu ne cocoţăm pe voi,
de cum iese soarele
tot batem picioarele,

hai sunati din zurgălăi
să vestim alai,
Sărbătorile acestea, fie,
La mulţi ani cu veselie!