Pagini

marți, 22 noiembrie 2011

Poem pascal


Unde şi cui mai sunt dator, părinte,
De la cine am luat şi îndoit
Va trebui să dau
Sau poate înzecit,
Când rana nu-i în trup
Ci-n nevăzutul suflet.


Unde şi când
Voi mai avea vreme,
Inimă şi rărunchi
Să-mi cercetez
Ca să pot liniştit
Număra stelele
Şi dus să fie dincolo
Misterul unei nopţi
Cu miros de măsline.

Unde şi de ce
Mi s-a risipit tinereţea,
Aburul acela care mă făcea să roşesc
Dacă auzeam un cuvânt de ocară.


Unde şi pe cine
Voi arunca vina
Când eu ştiu
Că ai sădit în mine
Puterea
De-a separa neghina
Şi bobul de grâu
Şi albul de negru.


Unde şi la cine
Să caut salvare
Când judii sunt de mult cumpăraţi,
Şi avocaţii împart cu fiii călăilor
Din grosul osânzei.


Dar de ce m-aş griji,
Iubite părinte,
Când aud streaşina casei curgând
Pic, pic,
Pic, pic.

Se prelinge sângele Fiului
Din coasta străpunsă
De mine, de noi
De tine, de voi.

Doamne,
Nu ne lăsa în noroi.

Niciun comentariu: